Page 11 - Memoria FGV 2017
P. 11

FGV, 30 anys en moviment  Acompliment Econòmic                                Acompliment Ambiental  Acompliment Social

Metrovalencia                                                                                         11
El 8 d’octubre de 1988 es va obrir el primer
tram subterrani de l’actual xarxa de
Metrovalencia que, a través d’un recorregut
de 7 quilòmetres i 8 estacions, va unir les
línies de rodalia de Llíria, Bétera i
Rafelbunyol, situades al nord de la ciutat,
amb la línia de Villanueva de Castellón, al
sud, amb un túnel entre les estacions
d’Ademús i València Sud.
Mentre continuaven les obres de
prolongació de la xarxa subterrània, el 21 de
maig de 1994 es va posar en servei el primer
tram de la Línia 4 de tramvia. Amb aquesta
actuació València va ser pionera a Espanya
en la reimplantació d’aquest sistema de
transport, després de reurbanitzar la zona
per la qual transitava el tramvia.
Entre el final del segle XX i l’inici del XXI
Metrovalencia experimenta un procés de
creixement continu. L’expansió de la xarxa
es va veure entelada pel tràgic accident
ocorregut el 3 de juliol de 2006. No obstant
això, les ampliacions realitzades han permés
dotar la ciutat de València i la seua àrea
metropolitana d’una moderna xarxa de
transport sostenible i com a alternativa al
vehicle privat.
En els últims anys, Metrovalencia s’ha
consolidat amb les ampliacions de L5 a
l’Aeroport i a la Marina Reial i l’ampliació de
la Línia 9 fins a Riba-roja de Túria. Així
mateix, per a facilitar la comprensió de la
xarxa pel client no habitual, s’ha canviat en
Metrovalencia el tradicional enfocament de
xarxa per línies a un per trajectes.

  FGV | Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memor̀ ia de Sostenibilitat 2017
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16