Page 150 - Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memòria de Sostenibilitat FGV 2016
P. 150

Informe de Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2016

Informe de Gestió corresponent a l’exercici acabat el 31 de desembre de
2016

1. Situació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana

1.1. Estructura organitzativa de l’entitat

Les àrees de negoci de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana són les següents:

Àrea de Negoci  Departaments                                                             Funcions

                Auditor Intern                 Controla i avalua les operacions econòmiques, comptables i
                                             fiscals, i verifica i determina el compliment dels procediments
Staff de        Seguretat en
Gerència        l’Explotació                    d’acord amb les lleis i normes tant internes com externes.
                                             Dissenya, organitza i coordina els procediments encaminats a
                Gabinet de Gerència        aconseguir que la seguretat en la circulació se situe en un nivell

Comunicació     Comunicació                     de risc acceptable i vigila que totes les àrees de l’empresa
                                              implicades ajusten la seua actuació a aquests procediments.
Clients         Clients i Accessibilitat  Coordina les diverses unitats funcionals de FGV amb la finalitat de
                                               millorar l’eficiència i l’eficàcia de la gestió i de desenvolupar
Tram Alacant    Tram Alacant
                                                                          adequadament l’estratègia.
Metro València Tècnic
                                              Elabora i desenvolupa polítiques de comunicació i estableix i
Gestió          Operacions                     manté vies de comunicació (externa i interna) i de relacions
                Econòmic                     institucionals de FGV, a fi de millorar la imatge de l’empresa i

                Sistemes                                       posar en valor els assoliments de gestió.

                Qualitat i Prevenció      Dissenya i posa en marxa polítiques i procediments per a satisfer
                                           els estàndards de servei definits respecte als usuaris, l’atenció a
                Recursos Humans i
                Serveis Jurídics                aquests i el seu accés a la xarxa, amb especial atenció als
                                                     requisits legals sobre els seus drets i amb la finalitat

                                          d’incrementar el nombre d’usuaris i millorar la qualitat percebuda
                                                                                    i l’accessibilitat.

                                          Planifica i coordina els departaments encarregats, en conjunt i en
                                             l’àmbit territorial de FGV-Alacant, de garantir la realització de
                                              l’activitat de transport en tots els aspectes, i valida els plans

                                          d’operació i els que es definisquen perquè els sistemes, material i
                                          instal·lacions necessàries per a fer-ho complisquen les condicions

                                                                                         exigibles.

                                                En l’àmbit territorial de FGV-València, supervisa, planifica i
                                          coordina els departaments encarregats, en conjunt, de garantir el

                                                    bon funcionament dels equipaments, material rodant i
                                                 instal·lacions, i acredita que es compleixen les condicions
                                             tècniques necessàries exigibles per a dur a terme l’activitat de

                                                                                          transport
                                                En l’àmbit territorial de FGV-València, supervisa, planifica i
                                              coordina els departaments encarregats, en el seu conjunt, de
                                              realitzar l’activitat de transport de persones pròpiament dita
                                                perquè aquesta es duga a terme en condicions adequades.

                                           Supervisa, planifica i coordina els departaments encarregats, en
                                            conjunt, de l’adequada realització de les activitats relacionades
                                          amb la gestió dels recursos econòmics a la disposició de FGV i del

                                              control pressupostari, per a aconseguir l’ús racional i eficient
                                                  d’aquests recursos, d’acord amb la normativa aplicable.

                                            Procura l’adequat funcionament dels sistemes informàtics que li
                                           encomanen, mantenint-los convenientment actualitzats quant a
                                          equips i programes, a fi de garantir-ne la correcta operativitat per
                                          a l’activitat de l’empresa i el flux d’informació útil a l’organització

                                                                    en funció de les dades disponibles.
                                              Vetla, per mitjà dels adequats mecanismes de control perquè
                                          l’activitat de FGV s’ajuste a les polítiques definides en matèria de
                                          gestió estratègica, prevenció de riscos laborals i qualitat, tant del
                                              servei com de la gestió, i col·labora en la definició d’aquestes

                                                                                         polítiques.
                                           Supervisa, planifica i coordina els departaments encarregats, en
                                           conjunt, de portar a terme les activitats relatives a les relacions

                                                 contractuals entre FGV i els seus empleats, a la gestió de
                                            plantilles i al suport juridicolegal necessari perquè l’activitat de
                                           l’empresa es duga a terme d’acord amb la normativa d’aplicació

                                               en cada cas i per a defensar els interessos de l’organització.

                                                                     3
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155