Page 150 - Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memòria de Sostenibilitat FGV 2016
P. 150
Informe de Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2016
Informe de Gestió corresponent a l’exercici acabat el 31 de desembre de
2016
1. Situació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana
1.1. Estructura organitzativa de l’entitat
Les àrees de negoci de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana són les següents:
Àrea de Negoci Departaments Funcions
Auditor Intern Controla i avalua les operacions econòmiques, comptables i
fiscals, i verifica i determina el compliment dels procediments
Staff de Seguretat en
Gerència l’Explotació d’acord amb les lleis i normes tant internes com externes.
Dissenya, organitza i coordina els procediments encaminats a
Gabinet de Gerència aconseguir que la seguretat en la circulació se situe en un nivell
Comunicació Comunicació de risc acceptable i vigila que totes les àrees de l’empresa
implicades ajusten la seua actuació a aquests procediments.
Clients Clients i Accessibilitat Coordina les diverses unitats funcionals de FGV amb la finalitat de
millorar l’eficiència i l’eficàcia de la gestió i de desenvolupar
Tram Alacant Tram Alacant
adequadament l’estratègia.
Metro València Tècnic
Elabora i desenvolupa polítiques de comunicació i estableix i
Gestió Operacions manté vies de comunicació (externa i interna) i de relacions
Econòmic institucionals de FGV, a fi de millorar la imatge de l’empresa i
Sistemes posar en valor els assoliments de gestió.
Qualitat i Prevenció Dissenya i posa en marxa polítiques i procediments per a satisfer
els estàndards de servei definits respecte als usuaris, l’atenció a
Recursos Humans i
Serveis Jurídics aquests i el seu accés a la xarxa, amb especial atenció als
requisits legals sobre els seus drets i amb la finalitat
d’incrementar el nombre d’usuaris i millorar la qualitat percebuda
i l’accessibilitat.
Planifica i coordina els departaments encarregats, en conjunt i en
l’àmbit territorial de FGV-Alacant, de garantir la realització de
l’activitat de transport en tots els aspectes, i valida els plans
d’operació i els que es definisquen perquè els sistemes, material i
instal·lacions necessàries per a fer-ho complisquen les condicions
exigibles.
En l’àmbit territorial de FGV-València, supervisa, planifica i
coordina els departaments encarregats, en conjunt, de garantir el
bon funcionament dels equipaments, material rodant i
instal·lacions, i acredita que es compleixen les condicions
tècniques necessàries exigibles per a dur a terme l’activitat de
transport
En l’àmbit territorial de FGV-València, supervisa, planifica i
coordina els departaments encarregats, en el seu conjunt, de
realitzar l’activitat de transport de persones pròpiament dita
perquè aquesta es duga a terme en condicions adequades.
Supervisa, planifica i coordina els departaments encarregats, en
conjunt, de l’adequada realització de les activitats relacionades
amb la gestió dels recursos econòmics a la disposició de FGV i del
control pressupostari, per a aconseguir l’ús racional i eficient
d’aquests recursos, d’acord amb la normativa aplicable.
Procura l’adequat funcionament dels sistemes informàtics que li
encomanen, mantenint-los convenientment actualitzats quant a
equips i programes, a fi de garantir-ne la correcta operativitat per
a l’activitat de l’empresa i el flux d’informació útil a l’organització
en funció de les dades disponibles.
Vetla, per mitjà dels adequats mecanismes de control perquè
l’activitat de FGV s’ajuste a les polítiques definides en matèria de
gestió estratègica, prevenció de riscos laborals i qualitat, tant del
servei com de la gestió, i col·labora en la definició d’aquestes
polítiques.
Supervisa, planifica i coordina els departaments encarregats, en
conjunt, de portar a terme les activitats relatives a les relacions
contractuals entre FGV i els seus empleats, a la gestió de
plantilles i al suport juridicolegal necessari perquè l’activitat de
l’empresa es duga a terme d’acord amb la normativa d’aplicació
en cada cas i per a defensar els interessos de l’organització.
3