Page 157 - Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memòria de Sostenibilitat FGV 2015
P. 157

Informe de Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2015

Informe de gestió corresponent a l’exercici acabat el 31 de desembre de
2015

1. Situació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana.

1.1. Estructura organitzativa de l’entitat.

Les àrees de negoci de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana són les següents:

         Àrea de Negoci  Departaments               Funcions
Equip directiu de
Gerència                 Auditor Intern             Controla i avalua les operacions econòmiques,

Explotació                                               comptables i fiscals, verificant i determinant el
Gestió                                              compliment dels procediments d’acord amb les lleis i

Gestió                                              normes tant internes com externes

                         Seguretat en l’Explotació  Dissenya, organitza i coordina els procediments

                                                    encaminats a aconseguir que la seguretat en la circulació

                                                    se situe en un nivell de risc acceptable i vigila que totes

                                                    les àrees de l’empresa implicades ajusten la seua actuació
                                                                                a aquests procediments

                         Comunicació                Estableix i manté vies de comunicació (externa i interna) i

                                                    de relacions institucionals de FGV. Dissenya i posa en
                                                        marxa estratègies comercials per a contribuir al
                                                           creixement de l’empresa i aconseguir un bon

                                                    posicionament de marca, definint

                                                        procediments per a satisfer els estàndards de servei
                                                    marcats per la Direcció respecte als usuaris, amb especial

                                                             atenció als requisits legals sobre els seus drets

                         Serveis Jurídics           Facilita l’adequat suport juridicolegal perquè les

                                                    actuacions que emprenga l’empresa es duguen a terme
                                                         d’acord amb la normativa d’aplicació, assumint la

                                                    representació i defensa professional dels interessos de

                                                    FGV davant dels òrgans jurisdiccionals i administratius de

                                                    qualsevol àmbit

                         Control i Qualitat         Vetla, per mitjà dels adequats mecanismes de control,

                                                    perquè l’activitat de FGV s’ajuste a la missió i als fins

                                                    estratègics definits

                         Alacant                    Supervisa, controla i coordina l’activitat de FGV a Alacant,

                                                    exercint la direcció de forma delegada per Gerència

                         Tècnica                    Supervisa, planifica i coordina les unitats encarregades,

                                                    en el seu conjunt, de garantir el bon funcionament dels

                                                    equipaments, material i instal·lacions i acredita que es

                                                    compleixen les condicions necessàries exigibles per a

                         Operacions                                     realitzar l’activitat de transport
                                                    Supervisa, planifica i coordina les unitats encarregades,

                                                    en el seu conjunt, de realitzar l’activitat de transport de

                                                    persones pròpiament dita, fi últim de FGV

                         Control Econòmic             Garanteix el compliment de les obligacions legals i
                                                    administratives de l’empresa en relació amb els seus

                                                    recursos econòmics i documentals, controlant el seu ús

                                                    segons els objectius fixats i dotant la Direcció de la

                                                    informació econòmica necessària per a la correcta presa

                                                    de decisions

                         Tresoreria                 S’ocupa de les activitats associades al flux de diners en

                                                    FGV, tant pagaments com cobraments, així com de les

                                                    relacions de l’empresa amb les administracions i entitats,

                                                    públiques o privades, necessàries per a l’adequat exercici

                                                    de l’activitat econòmica i financera de FGV

                         Sistemes Informàtics       Procura l’adequat funcionament dels sistemes informàtics
                                                           que se li encomanen, mantenint convenientment

                                                    actualitzat aquest suport a nivell d’equips i de programes,

                                                    a fi de garantir el flux d’informació útil a l’organització en

                                                    funció de les dades disponibles

                         Adm. i Formació Personal   Garanteix el compliment de les obligacions

                                                         administratives i laborals de FGV amb els seus
                                                    treballadors/es i amb els ens externs corresponents;

                                                                       controla la plantilla i els seus

                                                    costos i facilita i promou el desenvolupament i la millora

                                                    professional dels agents per a aconseguir un bon exercici

                                                    professional, d’acord amb els objectius de l’organització i
                                                                          satisfactori per a les persones

                         Relacions Laborals         Manté les relacions amb els treballadors/es en els seus

                                                    aspectes laborals, a través dels seus representants legals

                                                    o directament, procurant conjugar l’aplicació i el

                                                    desplegament de les normes legals o convencionals

                                                    aplicables, amb els interessos tant de l’organització com
                                                                          dels mateixos treballadors/es

                                                                                                               3
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162