Página 9 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

9
Pablo Cotino Mulet
Director gerent de
Ferrocarrils de la
Generalitat Valenciana
La conclusió del procés d’acomiadament col·lectiu iniciat el passat any en
FGV, així com la posada en servici de la Línia 2 del TRAM d’Alacant, han mar-
cat l’activitat de l’empresa durant este exercici. Dos fets que demostren que, a
pesar de les dificultats, FGV ha complit la seua responsabilitat i ha sigut capaç
de respondre, amb èxit, a la comanda feta per la Generalitat per a gestionar este
servici, dins d’un nou model de gestió.
Pel que fa al procés de reestructuració viscut per l’empresa, després d’un
mes de negociacions i gràcies a la responsabilitat i l’esforç negociador de les
parts implicades, es va assolir un acord que reduïa de 450 a 310 el nombre de
treballadors afectats. L’acord va ser ratificat el 3 de gener en un referèndum
pel 85,9 per cent dels participants, amb 1.071 vots a favor, 428 en contra, 17 en
blanc i 12 nuls.
El text d’acord incloïa 310 acomiadaments, que, posteriorment, i amb motiu
de l’obertura de la Línia 2 del TRAM d’Alacant es van reduir a 295, dels quals 236
corresponen al denominat, ‘Pla de Prejubilació’, dirigit als empleats majors de 57
anys. Al seu torn s’establia una reducció salarial del 10 per cent, aplicada a partir
de l’1 de gener de 2013 a tots els treballadors de l’empresa.
Una vegada completat este procés, i gràcies a l’aplicació d’altres mesures
organitzatives i de gestió, entre les quals s’inclou l’aplicació de nou pla de servi-
cis, l’empresa ha aconseguit reduir els seus gastos de funcionament i ha millorat
la seua eficiència i grau de competitivitat. De manera que l’empresa ja està en
condicions d’afrontar projectes com la renovació de la Línia 9 (Benidorm-Dénia),
les primeres obres de la qual han començat enguany entre Benidorm i Disco
Benidorm, o iniciar les actuacions que permetran completar l’ampliació de Me-
trovalencia a Riba-roja.
En 2013 es van aconseguir més de 67 milions de viatgers i es va mantindre
el nivell de satisfacció dels nostres viatgers amb valoracions superiors al 7 i al
8, respectivament, en Metrovalencia i en el TRAM d’Alacant. Resultats que ens
animen a continuar treballant per a garantir diàriament la mobilitat de milers de
persones.
Al mateix temps, l’empresa ha continuat desenrotllant com a part de la seua
política de responsabilitat social corporativa distintes iniciatives solidàries des
de Línia 0 o activitats culturals, com les exposicions organitzades en la sala La-
metro, entre les quals destaca la dedicada al 125 aniversari de la línia que unia
València amb Llíria, origen de l’actual xarxa de Metrovalencia.
Finalment, vull agrair la professionalitat de tots els treballadors de FGV que,
amb el seu compromís, han continuat prestant els servicis de Metrovalencia i el
TRAM d’Alacant, corresponent així a la confiança que milers d’usuaris depositen
diàriament en FGV.
Informe del director gerent