Página 8 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

8
Informe de gestió 2013
Isabel Bonig Trigueros
Consellera de
Infraestructures, Territori i
Medi Ambient
L’obertura de la Línia 2 del TRAM d’Alacant, sens dubte, és un dels esdeveni-
ments més destacats de la gestió de FGV durant l’any 2013. El 4 de setembre va
entrar en servici la connexió entre Luceros i Sant Vicent del Raspeig, i es comple-
ta així la xarxa tramviària d’Alacant i la seua àrea d’influència.
Ja des dels primers mesos en servici, la línia s’ha consolidat com la més uti-
litzada de la xarxa del TRAM d’Alacant, amb prop de 300.000 viatgers mensuals
de mitjana. Resultats que compensen l’esforç del personal de FGV implicat en la
posada en marxa de la línia, i als quals des d’ací ho vull agrair i reconéixer.
Si a Alacant s’ha completat una ampliació de la xarxa, a València s’ha iniciat
el procés per a culminar l’arribada de Metrovalencia a Riba-roja, amb la licita-
ció per més de cinc milions d’euros de les actuacions de senyalització, sistema
de seguretat ATP, energia i comunicacions, que permetran posar en servici este
tram en 2015.
Tornant al servici que presta FGV a Alacant, cal destacar que enguany també
s’han iniciat els primers treballs d’un ambiciós pla de modernització de la Línia
9 que unix les poblacions de Benidorm i Dénia. Un conjunt d’actuacions que per-
metran, en pocs anys, equiparar esta línia amb la resta de la xarxa del TRAM
d’Alacant. Les actuacions previstes redundaran en més seguretat confortabilitat
del trajecte, una gestió del trànsit ferroviari més òptima i en un manteniment
més eficient.
D’altra banda, l’arribada de l’AVE a Alacant va permetre que FGV i RENFE
subscrigueren un conveni de col·laboració que oferix als viatgers de l’alta velo-
citat utilitzar de manera gratuïta els servicis del TRAM d’Alacant entre Luceros
i Benidorm.
Junt amb les actuacions realitzades en la xarxa de FGV, cal significar que
l’empresa ha completat enguany el procés de reestructuració iniciat en 2012
amb l’aplicació d’un procés d’acomiadament col·lectiu. Esta i altres mesures han
permés a l’empresa avançar cap a una gestió més eficient. S’han reduït els cos-
tos de funcionament de l’empresa i s’han establit unes bases sòlides per a garan-
tir la viabilitat de FGV en el futur.
Una viabilitat que permetrà que els més de 67 milions de viatgers, xifra acon-
seguida per FGV en 2013, continuen creixent i permeten a l’empresa continuar
apostant per mesures de promoció de l’ús del transport. En 2013, als avantatges
que ja s’oferixen per a famí lies nombroses, estudiants, majors de 65 anys o per-
sones amb discapacitat, l’empresa ha establit que els xiquets de fins a 10 anys
poden viatjar gratis, amb la finalitat de promoure l’ús del metro i el tramvia entre
les futures generacions.
En definitiva, 2013 ha sigut un any que ha permés a FGV finalitzar el seu pro-
cés de reestructuració i implantar un model de gestió més eficient que millora
el servici que presta l’empresa, dia a dia, als milers d’usuaris de Metrovalencia i
el TRAM d’Alacant, i per això tots els que integrem FGV ens hem de sentir orgu-
llosos.
Informe de la presidenta
del Consell d’Administració