Página 87 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

87
8. SEGURETAT
Junt amb el personal de FGV, en l’acte van intervindre bombers municipals
del Parc Nord de València; personal del Centre de Coordinació d’Emergències
de la Generalitat i del Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de Valèn-
cia, policies locals de València i nacionals, vigilants de seguretat i efectius de
Protecció Civil.
El simulacre va començar al voltant de les 00:30 hores, quan l’últim tren
que finalitzava el servici en tallers Tarongers, circulava pel carrer Enginyer
Fausto Elio a l’altura de l’accés a tallers, i realitzava correctament el gir d’en-
trada a les instal·lacions. Quan creuava la calçada del trànsit, es va produir
una col·lisió amb un vehicule que es va botar indegudament el semàfor que
regula el trànsit amb indicació de l’obligació de detindre’s. L’accident té com a
conseqüència l’atropellament d’una persona que per l’impacte resulta ferida
de gravetat.
A partir d’eixe moment, es van activar els protocols establits per a informar
del sinistre i actuar en conseqüència i en coordinació amb la resta d’entitats
que presten ajuda i socors en este tipus de situacions.
El TRAM metropolità d’Alacant ha realitzat enguany un simulacre que re-
creava la situació d’un tramvia que atropella un vianant que es desplaça en
el túnel. Desenes de persones van intervindre en el desenrotllament d’este
simulacre per a l’escenificació del qual es va triar la nova Línia 2, que unix
l’estació de Luceros i Sant Vicent del Raspeig.
Junt amb el personal de FGV, en l’acte van intervindre bombers; personal del
Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat i del Centre d’Informa-
ció i Coordinació d’Urgències, policies locals, autonòmics i nacionals, vigilants
de seguretat i efectius de Protecció Civil.
El simulacre va començar cap a mitjanit, quan un tramvia es dirigia a Sant
Vicent del Raspeig i que, al seu pas pel túnel de l’avinguda de Dénia, atropella
una persona que circulava indegudament per l’interior del túnel. Com a con-
seqüència de l’atropellament la persona quedava atrapada davall de la unitat
amb ferides de gravetat.
A partir d’eixe moment, es van activar els protocols establits per a informar
del sinistre i actuar en conseqüència i en coordinació amb la resta d’entitats
que presten ajuda i socors en este tipus de situacions.