Página 43 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

43
4. oferta de servici
El TRAM Metropolità d’Alacant va deixar de prestar servici l’1 de juliol en la
Línia 4L, que comunicava les parades de Porta del Mar i Sangueta. Esta sus-
pensió del servici estava prevista per l’empresa com a part de les mesures
dirigides a gestionar de manera més eficaç els recursos econòmics disponi-
bles amb la prestació del servici públic de transport de viatgers per ferrocar-
ril i tramvia que esta entitat té encomanada.
L’escassa demanda de viatgers i el cost que suposa mantindre este servici
són els motius pels quals FGV ha decidit suspendre la connexió d’estes tres
estacions (les dos citades més la Marina), que sumaven una longitud d’1,25
quilòmetres.
La suspensió d’este servici no ha afectat la resta de línies del TRAM d’Alacant
en funcionament.
4.2
Sistema de gestió de qualitat
El sistema de gestió de la qualitat de servici que FGV té implantat a València i
Alacant, certificat d’acord amb la norma UNE –EN 13816 de Qualitat del Ser-
vici de Transport Públic de Passatgers, té com a objectiu mantindre i fins i tot
incrementar la qualitat, revisant anualment els nivells dels criteris establits
per a l’esmentat sistema, i millorar-los respecte a l’any anterior.
Fins al moment, FGV té l’esmentada certificació en tota la xarxa de Metrova-
lencia i les línies electrificades del TRAM d’Alacant. Amb la posada en servici
enguany, s’ha iniciat el procés d’integració en el sistema de qualitat de la nova
Línia 2 d’Alacant, Luceros-Sant Vicent del Raspeig, registrant tots els indica-
dors d’esta, com resulta preceptiu amb vista a la seua certificació posterior .
El sistema de qualitat disposa d’nstruments que permeten conéixer tant els
nivells de qualitat objectiva aconseguits com la percepció que el client té del
servici. Els principals instruments són:
- Els procediments generals i específics
- Indicadors de qualitat
- Enquestes de satisfacció del client per a l’obtenció de l’índex de satisfacció i
la caracterització del client
- Auditories del “client misteriós” que mesuren el grau de compliment dels
estàndards per a poder millorar les desviacions entre els objectius/com-
promisos i el servici realitzat
- Formalització i seguiment d’accions correctives quan es produïxen desvia-
cions en el sistema.