Página 42 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

42
Informe de gestió 2013
4.
Oferta de servici
4.1
Pla de servicis
Metrovalencia va aplicar, a partir del 24 de març, nous horaris els diumenges
i festius. Al seu torn, l’empresa va ampliar les jornades considerades com a
dies laborables no lectius, en què s’oferix el servici corresponent a un dissab-
te. Els dies laborables i dissabtes mantenen el servici actual.
La modificació prevista afecta un 4 per cent del servici dels diumenges i fes-
tius, sense modificar l’horari dels primers trens. De la mateixa manera, la
consideració de laborables no lectius, que anteriorment comprenia del 15 de
juliol al 15 de setembre, es va aplicar des del 24 de juny i es va estendre als
períodes de vacacions escolars de Nadal i Pasqua i als dies considerats com
a “ponts”.
Estes mesures suposen una reducció en els quilòmetres que recorren me-
tres i tramvies d’uns 200.000 quilòmetres anuals, la qual cosa equival al 2,7
per cent dels més de 7,3 milions de quilòmetres que es realitzen anualment.
L’estalvi d’esta mesura, per la disminució del consum d’energia elèctrica i els
costos de personal, és d’uns dos milions d’euros a l’any.
Amb esta decisió, Metrovalencia aconseguix mantindre en funcionament to-
tes les línies en servici de metro i tramvia de València i la seua àrea metro-
politana; adequar l’oferta a la demanda actual dels clients; i aconseguir una
major eficiència, a través de la reorganització d’horaris, amb l’ajust de servi-
cis i la reducció de costos.
El pla de servicis està fonamentat en el Pla de Competitivitat i Eficiència de
FGV i suposa una reorganització dels servicis de transport per a assolir una
major eficiència dels recursos públics, sense perjudicar la qualitat del servici.