Página 33 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

33
2. PRINCIPALS ACTUACIONS EN LA XARXA
Al desembre de 2013 es va formalitzar el contracte d’adaptació dels siste-
mes de peatge, amb un termini per a l’actuació de 7 mesos i 3 setmanes, i
amb un pressupost de 471.967,21 €.
1.11 Migració protocol 101 a 104 de seccionadors de
catenària, en el telecomandament d’energia
Alguns seccionadors de catenària es comuniquen amb el telecomandament
d’energia per mitjà d’una comunicació sèrie IEC 101 no balancejada. El protocol
de comunicació del telecomandament d’energia és IEC 104.
La convivència d’ambdós protocols (IEC 101 i IEC 104) unit a les particulari-
tats de cada subministrador, provoca en el telecomandament d’energia una
constant inestabilitat en les comunicacions. Per a poder realitzar els talls de
tensió amb seguretat resulta necessari fer una migració de protocol 101 a 104
dels seccionadors de catenària afectats.
Una vegada migrats els seccionadors de catenària, s’implementarà en el te-
lecomandament d’energia una pantalla d’emergència per a talls urgents i ga-
rantir la seguretat de les circulacions.
L’actuació s’inicia al febrer de 2013, amb un termini de realització de 5 mesos
i un pressupost de 126.515,15 (€ IVA exclòs).
2 D’Altres actuacions
2.1 Bitllet integrat RENFE–FGV
En el mes de juny amb l’arribada de l’AVE a Alacant, FGV i RENFE Operadora
firmen un conveni a fi de posar en marxa un bitllet combinat AVE/LD-TRAM
que permet a qualsevol usuari amb un bitllet d’AVE o d’un recorregut de
llarga distància poder obtindre de forma gratuïta un bitllet del TRAM entre
Alacant i Benidorm, de tal forma que la Línia del TRAM funcionarà de forma
semblant a una línia de rodalia de RENFE.
Per a la posada en marxa del bitllet combinat ha sigut necessari fer una sèrie
de modificacions en el sistema de peatge de FGV de tal forma que qualsevol
posseïdor d’un bitllet AVE o de llarga distància pot obtindre un bitllet gratuït
del TRAM en les màquines automàtiques situades en les estacions o en les
màquines embarcades.