Página 32 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

32
Informe de gestió 2013
.
1.9 Adequació del Taller del Campello per al material mò-
bil dièsel, de la xarxa tram d’Alacant
El taller del Campello va ser construït i posat en servici l’any 2007 per al
manteniment dels tren-Tram i tramvies elèctrics que circulen per les línies
1,3 i 4 de la xarxa Tram d’Alacant de FGV. Així mateix, FGV també disposa
del Taller de la Marina on es realitza el manteniment de les unitats mòbils
dièsel que presten el seu servici en la línia 9 de la xarxa tram d’Alacant. A
fi d’optimitzar recursos, es va plantejar centralitzar en les instal·lacions del
Campello les operacions de manteniment de tot el material mòbil de la xarxa
TRAM d’Alacant.
Perquè estos manteniments es puguen dur a terme al Taller del Campello és
necessari fer una sèrie de modificacions del traçat en la platja de vies exis-
tent, la construcció de nous ramals que permeten la circulació de les unitats
dièsel i el seu accés a les vies en l’edifici de tallers, a més de la construcció
d’una trapa d’ús exclusiu per als vehicles dièsel.
FGV va redactar el projecte constructiu per a l’adequació del taller de FGV
al Campello i en juliol de 2013 es va procedir a licitació d’esta actuació. El
contracte es va firmar al desembre de 2013 i les actuacions tenen previs-
ta la seua finalització al juny de 2014. El pressupost d’esta actuació és de
984.064,40 € (IVA exclòs).
1.10 Adaptació dels sistemes de peatge d’Alacant a les
normes de pagament a crèdit emv-2.
El sistema de peatge de FGV Alacant disposa d’una sèrie de màquines au-
tomàtiques tant embarcades en els trens i tramvies com en les estacions,
que admeten operacions de pagament amb targeta de crèdit. Així mateix, es
disposa en cada estació d’una taquilla que també admet el pagament a crèdit.
Este pagament a crèdit es realitza per mitjà de targetes de crèdit amb banda
magnètica i no s’admet el pagament amb targetes que només funcionen amb
xip. Perquè les targetes amb xip estiguen operatives en els nostres sistemes
cal implantar la norma EMV-2 en els equips que admeten el pagament a crèdit.