Página 19 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

19
2. PRINCIPALS ACTUACIONS EN LA XARXA
3. INSTAL·LACIONS ELÈCTRIQUES I DE SEGURETAT
FERROVIÀRIA
3.1 Senyalització de l’agulla F-1 de Pont de Fusta
Després d’una incidència en la posició de l’agulla F-1 de Pont de Fusta com a
conseqüència d’uns treballs de manteniment, es va detectar la conveniència
de la instal·lació de senyalització suplementària a l’existent en la diagonal que
conforma amb l’agulla F-2.
D’esta manera, amb la solució projectada, s’incrementava la seguretat al
presentar a l’avanç d’un tramvia amb origen Doctor Lluch i destinació Empal-
me, un nou senyal que indicara l’orde de parada si l’esmentada agulla F-1 no
estava disposada a la posició correcta.
Les obres van consistir en la instal·lació de senyals tipus “I”, idèntiques a les
existents en altres enclavatges de tipus tramviari en la xarxa de FGV, i els
armaris, cablejats, elements de seguretat i control associats a les agulles
per a la presentació dels aspectes apropiats pels senyals.
Els treballs es van adjudicar a la mercantil Electrans per import de
20.265,22€, IVA inclòs, i amb un termini d’execució de 3 mesos.
3.2 Instal·lació de cabines elevadores telecomandades
en les subestacions de La Canyada i de Masies per al
subministrament d’energia en 2,2 kV a les Instal·lacions
de Seguretat
Per a l’alimentació dels sistemes de seguretat ferroviaris, FGV disposa d’una
xarxa d’energia elèctrica pròpia a 2.200 V de corrent altern monofàsic, en
diferents estesos, tant subterranis (canalitzats o directament soterrats),
com aeris. El subministrament d’energia a esta xarxa s’efectua sempre en
les subestacions de tracció ferroviàries (S/E), on està disponible l’equipament
de transformació, protecció i maniobra específic per a eixa funció.