18
Informe de gestió 2013
Rehabilitació d’engraellat de via
Consistix en la col·locació de falses travesses de muntatge que permeten la
retirada de la travessa tipus Stedef per a la seua posterior neteja i rehabilita-
ció, tant de la zona embeguda com de la subjecció i tampó de suport.
Se substituïxen totes les travesses, subjeccions i carrils en mal estat en 200
ml de via doble. S’inclou la substitució de 136 ml de carril UIC 54 i la seua part
proporcional de soldadures. La via es deixa anivellada, alineada, soldada, i
amb la seua geometria perfecta: peralts, sobreamples, etc.
Neteja de plataforma de via
La neteja de la plataforma de via en placa s’executa al llarg de la superfí-
cie per la qual discorren les noves cunetes, i consistix en la demolició dels
depòsits calcaris incrustats en la travessa longitudinal de drenatge, en la
formació de cunetes de connexió entre la travessa lateral i la nova cuneta
central, travessant l’engraellat de la via, que permeten que tota la superfí-
cie de la plataforma quede exempta d’aigua. També es realitza la neteja de
fangs, extraient-ne tot el detritus, i traslladant-lo a abocadors autoritzats.
La zona d’actuació representa uns 250 ml de via doble, des de pantalla a
pantalla de túnel.
Esta actuació s’ha realitzat entre l’estació de Túria i la d’Àngel Guimerà, amb
un import d’adjudicació a l’empresa Comsa de 224.968,09 €, IVA inclòs, i en
un termini de 2 mesos