ENTREVÍAS
36
19
///
L’exposició “El Trenet del Túria 1888-2013, Valèn-
cia-Llíria”, que s’ha exhibit en la sala Lametro fins al
passat mes de novembre, es desplaça fins a la capital
de la comarca de Camp del Túria per a continuar mos-
trant l’evolució històrica de la primera línia ferroviària
mètrica de la Comunitat.
Des de desembre i fins al dos de febrer de l’any que
ve, documents originals, plànols, fotografies, projec-
tes, rellotges, campanes, centraletes, bitllets i apare-
llologia ferroviària del conegut trenet podran ser obser-
vats amb curiositat pels veïns de Llíria.
El plantejament d’FGV és que, després de Llíria, al-
tres poblacions prenguen novament el relleu i puguen
disfrutar també d’este tros d’història ferroviària que és
la mostra, per la qual cosa s’estan duent a terme en
conversacions amb els ajuntaments de Benaguasil, la
Pobla de Vallbona, l’Eliana i Paterna perquè puguen
acollir l’exposició en un futur.
///
LLÍRIA PREN EL RELLEU
DE VALÈNCIA
///
Amb la finalitat de promocionar la mostra entre els
viatgers i donar a conéixer un dels trens que va circular
en esta línia fins a final dels anys 80, FGV ha tematitzat
part d’una unitat de metro que actualment presta servi-
ci entre València i LLíria amb la imatge d’un tren portu-
gués. Estos trens, característics pel seu color verd, es
van incorporar al servici a final dels anys 40 i van deixar
de funcionar en 1987.
El seu nom té el seu origen en el fet que estos trens van
ser adquirits als ferrocarrils portuguesos. A canvi de 12
milions d’escuts es van incorporar al servici sis auto-
motors elèctrics per a viatgers, vint-i-quatre remolcs,
dos furgons automotors i dotze motors Siemens per a
recanvi. Estos trens van prestar servici en les línies en
direcció a Llíria, Grau, Bétera i Rafelbunyol.
///
UN “PORTUGUÉS” PEL METRO
A EN LAMETRO