ENTREVÍAS
36
18
///
La sala Lametro-José Ramón García Antón de l’es-
tació de Colom de Metrovalencia ha acollit fins a no-
vembre l’exposició “El Trenet del Túria 1888-2013, Va-
lència-Llíria”, la línia de via estreta en servici més antiga
de la Comunitat que va suposar l’inici de l’expansió del
ferrocarril a la província de València i va ser l’embrió de
l’actual xarxa de Metrovalencia.
La línia València-Llíria va permetre, i encara ho permet,
comunicar la capital amb les poblacions de Burjassot,
Paterna l’Eliana, la Pobla de Vallbona, Benaguasil i Llí-
ria, mantenint el traçat original, que ha sigut testimoni
de l’evolució social i tecnològica dels últims 125 anys.
La mostra, organitzada per Ferrocarrils de la Genera-
litat Valenciana (FGV) en col·laboració amb Vossloh,
fa un recorregut pels 125 anys d’història a través de
documents originals, plànols, fotografies, projectes,
///
LA SALA JOSÉ RAMÓN GARCÍA
ANTÓN DE COLOM HA ACOLLIT UNA
EXPOSICIÓ SOBRE L’EVOLUCIÓ DE
L’EMBRIÓ DE METROVALENCIA
///
La consellera d’Infraestructures, Isabel Bonig, va inaugurar l’exposició el 27 de setembre acompanyada pels
alcaldes de Paterna, Lorenzo Agustí; l’Eliana, José María Ángel; la Pobla de Vallbona, María del Carmen Conte-
lles; el regidor de Cultura de LLíria, Salvador Oliver; i el director gerent d’FGV, Pablo Cotino.
///
TRENET DEL TÚRIA,
125 ANYS D’APASSIONANT HISTÒR
rellotges, campanes, centraletes, bitllets i aparellologia
ferroviària del conegut trenet.
La mostra oferix una trentena de peces i mobiliari ori-
ginal ferroviari pertanyents al fons patrimonial d’FGV i
prop de quaranta documents, plànols i projectes de
l’arxiu històric d’FGV, així com més de noranta fotogra-
fies sobre estacions, paisatges, viatgers, trens i loco-
motores del Trenet del Túria.
A més, es presenta una selecció de fotografies dels
trens que han circulat en esta línia, pertanyents a la col·
lecció del fotògraf amateur Enrique Andrés Gramage,
qui posseïx més de 16.000 instantànies pròpies.