Página 178 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

178
FERROCARRILS DE LA GENERALITAT VALENCIANA
En relació amb els costos previstos a 31 de desembre de 2012 derivats de l’Expedient de Regulació d’Ocupació, els
moviments que s’han produït durant l’exercici 2013 són els següents:
Concepte
Euros
2013
Total obligacions
13.478.860,00
Abonament 23/04/2013
(1.971.465,33)
Prima única CESS 19/03/2013
(1.139.113,46)
Prima única rendes 19/03/2013
(6.209.431,13)
Altres abonaments durant 2013
(2.116.212,68)
Regularitzacions
(2.042.637,40)
Total
----------------
V.14.2. Contingències..
Tal com s’ha detallat en la
nota V.4.10
de la present memòria, els passius derivats de l’ERO iniciat el 28 de novembre
de 2012 han sigut tractats com passiu contingent sobre la base dels paràgrafs que es mencionen en la dita nota de la
Norma Internacional de Comptabilitat núm. 37 que no contravé la Norma de Registre i Valoració 15a del Pla General
de Comptabilitat, i s’ha procedit al seu reconeixement a partir de l’emissió de l’informe vinculant determinat en el Reial
Decret 1483/2012 que es va emetre el 15 de febrer de 2013.
En virtut de les mesures aprovades per l’Administració de l’Estat per a combatre el dèficit públic, la Generalitat Va-
lenciana va aprovar, per a la seua aplicació en la nostra Comunitat, el DL 3/2010, del 4 de juny, pel qual es reduïxen els
salaris dels empleats i funcionaris de l’Administració Autonòmica Valenciana i de les entitats i empreses que en depe-
nen en un 5%, que va ser aplicat per FGV amb efectes de l’1 de juny de 2010. El Comité d’Empresa no considera ajustat
a dret l’aplicació de l’esmentat decret llei a esta entitat, per la qual cosa ha plantejat demanda judicial en què sol·licita
l’anul·lació de la dita mesura en FGV, complementat durant 2011 amb un important nombre de demandes individuals i
col·lectives en el mateix sentit. Totes elles estan actualment paralitzades, a l’espera que el Tribunal Constitucional re-
solga tots els recursos que té pendents sobre la constitucionalitat d’esta legislació; fins ara els seus pronunciaments
han sigut desfavorables als recurrents, per la qual cosa no és probable un canvi d’opinió de l’alt tribunal. En el cas
que foren estimades les demandes esmentades, esta entitat haurà d’assumir un major gasto de personal, imputable
a meritacions de l’exercici 2010, 2011, 2012 i 2013, que s’estima en 11.625.000,00 euros, i el pagament de les quals no
es considera probable, a la vista dels antecedents judicials.
D’altra banda, a la data de formulació d’estos comptes continua oberta la negociació del XII Conveni Col·lectiu de FGV,
on les posicions estan prou distants com per a poder quantificar el cost addicional que puga significar, condicionat com
està per la legislació vigent en matèria de pressupostos que li és aplicable.
V.15. Informació sobre medi ambient.
FGV disposa des del 28 de maig de 2010 de la Certificació del Sistema de Gestió Mediambiental UNE-EN ISO 14001.
El servici prestat per FGV a València i Alacant evita la circulació anual de prop de 48.700.000 vehicles privats. Com
a conseqüència d’este ús del transport ferroviari en compte de la utilització del vehicle privat s’ha evitat l’emissió de
250 tones de CO2 a l’atmosfera diàriament, 91.250 tones anuals.
Addicionalment l’energia elèctrica generada per les plaques solars fotovoltaiques sobre coberta en distints tallers de
FGV ha evitat l’emissió a l’atmosfera de 52.000 tones de CO
2
.
Dins del programa de gestió ambiental anual de FGV, s’han emprés distints objectius en l’àmbit de l’eficiència energè-
tica, eficiència en el consum de l’aigua, reducció de residus, etc.