Página 115 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

115
L’actuació es realitzarà sobre uns 30 quilòmetres de xarxa, al nord de la
ciutat, en una zona densament poblada i que comprén l’Àrea Metropolitana
d’Abu Dhabi i noves zones com l’illa Al Sowwah (centre financer) i les illes Al
Reem, Saadiyat o la dels museus i capital District.
Bogotà i la regió de Cundinamarca (Colòmbia)
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està ampliant l’activitat com
a empresa consultora en matèria de transport en l’estranger a l’unir-se amb
Vossloh España, com a fabricant i empresa de manteniment de trens, i Tor-
rescámara, com a constructora d’infraestructures, per a acudir com a asses-
sor del consorci format per les dos empreses esmentades per a realitzar el
projecte d’una nova xarxa de tramvia a Bogotà i el departament de Cundina-
marca (Colòmbia).
Es tracta de presentar una proposta sota la forma d’una associació públic
privada (APP), per mitjà de la qual una empresa o consorci privat fa una pro-
posta basant-se en uns estudis previs de viabilitat (prefactibilitat i factibilitat)
respecte a un projecte d’infraestructura i la posterior posada en marxa i ex-
plotació. En este exercici, s’ha superat la fase de prefactibilitat i s’està ja en la
de factibilitat, una vegada que el consorci ha presentat el projecte.
El Bogotram, denominació del projecte, es pretén que siga un sistema de
transport ferroviari que empre un vehicle elèctric lleuger amb la doble fun-
cionalitat de poder desplaçar-se per trams urbans i per interurbans per la
mateixa plataforma. Un nou concepte de mobilitat, menys contaminant, més
ràpid, segur i confortable que seguix el model del tren-TRAM que funciona a
Alacant en la línia que comunica Luceros i Benidorm.
En els trams interurbans actuaria com un tren de rodalia amb velocitats de
fins a 100 quilòmetres per hora, i funcionarà com un tramvia quan circule en
l’àmbit urbà, la qual cosa garantix una perfecta integració urbana i temps de
viatge molt competitius a l’evitar intercanvis modals. Este mitjà de transport
suposaria una disminució de 180.000 tones a l’any en les emissions de CO2
a l’atmosfera, i es contribuiria a millorar l’eficiència energètica del transport
públic, i una disminució significativa dels temps de viatge.
El Caire (Egipte)
Enguany, FGV ha tingut la possibilitat de participar en el desenrotllament del
Sistema de Gestió de la Seguretat (SGS) del metro del Caire (Egipte) junt amb
l’empresa consultora INECO, TMB (Transports Metropolitans de Barcelona)
i FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), atesa la demostrada ex-
periència en la matèria.
No obstant això, i a pesar de l’anunci oficial de l’Ambaixada Espanyola en la
capital del país africà al juny de la posada en marxa del projecte, la difícil
situació per la qual travessa Egipte i l’agitació social desencadenada en estos
mesos ha fet inviable la col·laboració de les quatre empreses per a poder
portar a avant una actuació d’agermanament finançada per la Unió Europea
i gestionat per la FIIAPP (Fundació Internacional i per a Iberoamèrica d’Admi-
nistració i Polítiques Públiques).
13. Projecció nacional i internacional