Página 107 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

107
12. Accions promocionals
L’objectiu principal d’esta decisió és que els xiquets, que seran en el futur
clients potencials del servici de transport prestat per FGV, es familiaritzen
amb el servici, la xarxa i, en definitiva, amb el fet de viatjar en transport pú-
blic, alhora que es promociona l’ús del transport públic entre les famí lies.
125 Aniversari del Trenet del Túria
Amb la finalitat de promocionar entre els viatgers la mostra “El Trenet del
Túria 1888-2013, València-Llíria” en la sala Lametro, primer, i a Llíria, des-
prés, i donar a conéixer un dels trens que va circular en esta línia fins a finals
dels anys 80, FGV ha tematitzat part d’una unitat del metro que actualment
presta servici entre València i Llíria amb la imatge d’un tren “portugués”. Es-
tos trens, característics per ser de color verd, es van incorporar al servici a
finals dels anys 40 i van deixar de funcionar en 1987.
El nom té l’origen a l’haver sigut adquirits estos trens als ferrocarrils portu-
guesos. A canvi de 12 milions d’escuts es van incorporar al servici sis auto-
motors elèctrics per a viatgers, vint-i-quatre remolcs, dos furgons automo-
tors i dotze motors Siemens per a recanvi. Estos trens van prestar servici en
les línies en direcció a Llíria, el Grau, Bétera i Rafelbunyol.