1.- Objecte de la Convocatòria. És objecte de la present convocatòria la selecció de personal fix per a la cobertura de 70 llocs de treball: 56 d’Oficial/a d’Ofici de Taller a València, 6 d’Oficial/a d’Ofici de Taller a Alacant, 3 d’Encarregat/da de Subestacions i Telecomandaments a València, 1 de Cap d’Equip de Línia Electrificada a València, 1 d’Oficial/a Zelador/a de Línia Electrificada a València i 3 de Muntador/a d’Instal·lacions Elèctriques i Automatismes a València. Les persones que superen el procés selectiu ací regulat i no obtinguen plaça fixa quedaran integrades en les Borses d’Ocupació Temporal del punt 11.
Els llocs indicats corresponen a les Ofertes d’Ocupació Pública de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (d’ara en avant FGV) dels anys 2021, 2022 i 2023 i es detallen en l’Annex I. Tots els llocs d’Oficial/a d’Ofici de Taller que figuren en este Annex en la demarcació d’Alacant estan en l’actualitat subjectes a estudi organitzatiu, per la qual cosa cabrà que queden excluits de este procés selectiu (i, amb això, del llistat de l’Annex I) durant la seua tramitació, que no es doten o que es modifique el seu lloc de treball; de donar-se alguna d’estes circumstàncies s’informarà oportunament a les persones interesades.
Les descripcions funcionals detallades d’estos llocs s’arrepleguen en l’Annex V i arrepleguen els trets fonamentals de las categories que definixen, sense esgotar les seues funcions, i comprénen, en general, les que corresponen als coneixements que les caracteritzen. Els i les agents podran realitzar funcions d’una altra categoria del mateix grup professional que no exigiscan coneixements essencialment diferents als indicats, sempre que així ho requerisquen les circumstàncies, quan l’índex d’activitats de la comesa a exercir en la jomada no faça precís l’existència d’un altre agent o per a completar l’activitat normal exigible. En l’acompliment de les corresponents funcions s’empraran si és el cas, els mitjans o ferramentes que siguen precisos, sense que això supose un canvi en el contingut d’estes funcions ni en l’adscripció de la persona a una altra categoria diferent, atés que la realització de les mateixes és independent dels mitjans que s’utilitzen, no esgotant les funcions i comprenent, en general, les que corresponen als coneixements que els caracteritzen. A efectes informatius s’indica a continuació la funció principal o bàsica:
- Oficial/a de Taller: Manté i repara el material rodant assignat a l’explotació
- Encarregat/a de Subestacions i Telecomandaments: Opera els sistemes telecomandats de gestió de subministrament d’energia i auxiliars
- Cap d’equip de Línia Electrificada: Controla i dirigix equips de manteniment del sistema d’alimentació elèctrica als trens/tramvies
- Oficial/a Zelador/a de Línia Electrificada: Manté i repara el sistema d’alimentació elèctrica als trens/tramvies
- Muntador/a d’Instal·lacions Elèctriques i Automatismes: Manté i repara instal·lacions de seguretat, explotació i ajuda al client
La convocatòria constarà d’un torn lliure general i un torn lliure restringit per a persones amb diversitat funcional.
2.- Requisits de les persones aspirants. Els requisits a complir per a poder treballar en FGV en els llocs objecte d’esta convocatòria i la manera d’acreditar-los són els següents:
- Nacionalitat espanyola o alguna altra que permeta l’accés a l’ocupació pública conforme a les previsions de l’article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d’abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana i de l’article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic. S’acredita amb DNI, passaport o NIE
- Tindre 18 anys d’edat mínima, atés que les condicions de treball i/o les exigències de capacitació necessàries impossibiliten legalment ocupar els llocs a menors d’esta edat. S’acredita amb DNI, passaport o NIE
- Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l’acompliment de les funcions o tasques. Este requisit inclou l’obtenció de l’habilitació de seguretat i la capacitació tècnica (punt 9). S’acredita amb la realització dels cursos i superació de les proves d’avaluació que es determinen per fGV
- No haver sigut agent d’FGV acomiadat/a procedentment per causa disciplinària. No requerix acreditació per la persona aspirant; se comprovarà per FGV
- No haver vist revocada la seua habilitació de seguretat d’FGV en els últims 5 anys per:
- Sanció disciplinària de “Inhabilitació per a treballs relacionats amb la circulació” amb caràcter definitiu
- haver-se detectat en el seu titular nivells d’alcohol superiors als autoritzats o indicis de consum d’estupefaents, psicotròpics o qualssevol altres substàncies que produïsquen efectes anàlegs o haver-se produït la negativa a la realització de proves per a la detecció del consum d’estos
No requerix acreditació per la persona aspirant; se comprovarà per fGV
- Titulació acadèmica de Cicle Formatiu de Grau Superior. Qualsevol de les relacionades a continuació, segons lloc:
- Per a ocupar llocs d’Oficial/a d’Ofici de Taller: Grau Superior FP en qualsevola dels següents títols de les Famílies Professionals de:
- Família ‘Electricitat/electrònica’, Títols:
- Automatització i Robòtica Industrial
- Manteniment Electrònic
- Sistemes Electrotècnics i Automatitzats
- Sistemes de Telecomunicació i Informàtics
- Família ‘Instal·lació i Manteniment’, Títols:
- Manteniment d’Instal·lacions Tèrmiques i Fluids
- Mecatrònica Industrial
- Família ‘Fabricació Mecànica’, Títols:
- Construccions Metàl·liques
- Programació de la Producció en Fabricació Mecànica
- Família ‘Electricitat/electrònica’, Títols:
- Per a ocupar llocs d’Encarregat/a de Subestacions i Telecomandaments, de Cap d’Equip de Línia Electrificada i d’Oficial/a Zelador/a de Línia Electrificada: Grau Superior FP, títol en:
- Sistemes electrotècnics i automatitzats
- Mecatrònica industrial o
- Centrals elèctriques
- Per a ocupar llocs de Muntador/a d’Instal·lacions Elèctriques i Automatismes: Grau Superior FP, títol en:
- Sistemes Electrotècnics i Automatitzats o
- Automatització i Robòtica Industrial
- Les denominacions de les Familíes i dels concrets títols que s’esmenten estan preses de la informació existent en la seu electrònica: https://todofp.es/que-estudiar/loe.html, del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports en el moment de redactar estes Bases
- Valdrán també els títols que, segons la normativa aplicable, es consideren equivalents als indicats, si bé s’establix de manera expressa que no s’admetran com a equivalents en este procés les titulacions universitàries o d’escola tècnica o superior
- Este requisit de titulació se acreditarà amb títol vàlid i, en cas de títols obtinguts a l’estranger, amb certificat d’homologació al sistema educatiu espanyol
- Per a ocupar llocs d’Oficial/a d’Ofici de Taller: Grau Superior FP en qualsevola dels següents títols de les Famílies Professionals de:
- Tindre permís de conduir Tipus B vàlid i en vigor per a conduir a Espanya. S’acredita amb el propi document
- Les persones aspirants de nacionalitat diferent de l’espanyola que no tinguen com a idioma natiu l’espanyol, hauran d’acreditar documentalment el seu coneixement amb alguna de les següents certificacions: diploma d’espanyol com a llengua estrangera DELE, certificat del Servici Internacional d’Avaluació de la Llengua Espanyola SIELE o títol d’espanyol d’Escola Oficial d’Idiomes. Qualsevol de les certificacions indicades haurà de ser, almenys, de nivell B1
Tots els requisits excepte el c) han de complir-se l’últim dia del termini de presentació de sol·licituds. El requisit c) no està subjecte a termini i haurà de complir-se amb caràcter general en el moment de la incorporació a FGV i/o per a consolidar o continuar ocupant el lloc si ja s’haguera celebrat el contracte de treball.
Segons establix l’article 62.4 de la Llei 4/2021, de 16 d’abril, de la Funció Pública Valenciana, no podran concórrer a este procés selectiu les persones que ja tinguen en FGV un lloc de treball fix del mateix grup professional que el de les places a cobrir.
3.- Comunicació amb les persones aspirants. Publicacions. Durant el desenvolupament del procés selectiu, la forma de comunicació amb les persones aspirants i de trasllat d’informació a les mateixes serà, amb caràcter general, la pàgina web d’FGV www.fgv.es, a través del seu apartat ‘treballa en FGV’. També es consideraran comunicacions les diferents resolucions que, en relació amb el procés, es publiquen en el DOGV. Es podrà usar el correu electrònic si FGV ho considera oportú i la persona aspirant ho posa a la disposició de l’entitat.
Correspon a les persones aspirants prestar la deguda atenció a les publicacions o informació que es realitzen respecte a este procés.
4.- Forma i termini de presentació de sol·licituds. Drets d’examen. La sol·licitud es presentarà en el termini i forma que oportunament es donarà a conéixer a través de la pàgina web d’FGV. Junt a la sol·licitud s’aportarà la documentació acreditativa de requisits i mèrits i s’haurà de subscriure una Declaració Responsable que es posseïxen tals requisits i que els mèrits consignats són certs.
Es podrà optar a una o a diverses classes de plaça; si hi ha diverses opcions hauran de prioritzar-se i esta elecció determinarà la classe de plaça a obtindre, no admetent-se posteriors canvis d’intenció i/o d’orde. Les classes de les places són:
- Oficial/a d’Ofici de Taller València Sud
- Oficial/a d’Ofici de Taller Germans Machado
- Oficial/a d’Ofici de Taller Tarongers
- Oficial/a d’Ofici de Taller Natzaret (amb residència en Taller Tarongers)
- Oficial/a d’Ofici de Taller El Campello
- Encarregat/a de Subestacions i Telecomandaments en València
- Cap d’Equip de Línia Electrificada
- Oficial/a Zelador/a de Línia Electrificada
- Muntador/a d’Instal·lacions Elèctriques i Automatismes
Per drets d’examen s’abonaran 30 euros, que no es retornaran, quedant exemptes:
- Persones que formen part de família nombrosa o de família monoparental, en tots dos casos de categoria especial. S’acredita amb el corresponent títol o carnet.
- Dones víctimes de violència de gènere. S’acredita a través de qualsevol mitjà previst legalment a tals efectes.
- Persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33%. S’acredita amb certificació expedida per l’organisme competent, nacional o de Comunitat Autònoma.
- Persones en risc d’exclusió social. S’acredita amb certificació expedida per l’òrgan competent en la matèria de l’ajuntament de residència.
- Persones inscrites com a demandants d’ocupació des de, almenys, 1 mes abans de la data en què s’inicie el termini d’admissió de sol·licituds, sempre que no perceben prestació/subsidie per desocupació. La inscripció i l’absència de prestació/subsidi se acreditaran amb certificats expedits pels organismes competents.
Per a beneficiar-se de l’exempció de pagament s’haurà d’indicar en la sol·licitud i aportar la documentació acreditativa.
Els drets s’abonaran en la forma que oportunament es donarà a conéixer en la web d’FGV. La falta d’abonament per persona no exempta o per qui, manifestant ser-ho, no ho acredite adequadament, suposarà el rebuig de la sol·licitud.
Qualsevol document, certificació, acreditació, etc. que no estiga redactat en espanyol o en valencià haurà d’estar adequadament legalitzat i/o traduit a algun d’estos idiomes, segons la seua naturalesa, corresponent fer-ho a la persona aspirant. No es valorarà ni es tindrà en consideració qualsevol document que no complisca esta condició.
5.- Admissió. Data i lloc de realització de les proves. Acabat el termini de presentació de sol·licituds es publicarà en la web d’FGV relació provisional de les admeses i de les excloses per falta de pagament dels drets d’examen si no es va acreditar adequadament l’exempció d’este pagament.
Caldrà presentar al·legacions, en la forma que FGV establisca, durant un termini de 7 dies naturals comptats a partir del següent a la publicació, transcorregut el qual es publicarà en igual forma la relació definitiva.
Els llocs i dates de realització de les proves i tota la informació necessària sobre aquest tema es donaran a conéixer oportunament en la web d’FGV.
6.- Òrgan tècnic de selecció. D’acord amb les previsions convencionals d’FGV i en aplicació del que s’establix en el punt II.11 del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, el Òrgan Tècnic de Selecció estarà compost per 7 persones, 3 designades per la Direcció d’FGV, 3 designades per la Representació Legal dels Treballadors/as i 1, que actuarà com a president/a, designada per la Direcció d’FGV, totes elles amb els seus suplents. Els noms d’estes persones i la seu i direcció de l’òrgan es donaran a conéixer mitjançant publicació en el DOGV.
Les persones integrants de l’Òrgan Tècnic de Selecció hauran de complir el previst en l’article 67, punts 3 i 4, de la Llei 4/2021, de 16 d’abril, de la Funció Pública Valenciana. Amb independència de l’origen de la designació la pertinença a l’òrgan ho serà a títol personal, no calent actuar en representació o per compte de ningú, aplicant-se igualment els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Sense perjuí de l’anterior, d’acord també amb las previsions del punt 6 del ja esmentat article 67 de la Llei 4/2021, perquè les organitzacions sindicals representatives d’FGV compten amb informació sobre la situació en què es troben les diferents fases i actes que integren el procés selectiu, aquelles podran designar fins a 3 persones en qualitat d’observadors/es que podran presenciar les diferents actuacions de l’Òrgan Tècnic de Selecció.
7.- Proces. Proves a aplicar. Llistats. Els llocs es cobriran mitjançant un procés selectiu de concurs oposició, la puntuació màxima del qual serà de 100 punts i que tindrà les següents fases:
- Fase d’Oposició de caràcter obligatori i eliminatori. Les persones realitzaran una prova de coneixements del temari que es detalla en Annex II. Esta prova determinarà fins a 60 punts. Serà de tipus test, amb 120 preguntes de 3 respostes alternatives i només 1 correcta. Cada pregunta tindrà un valor de 0,5 punts; les contestades erròniament penalitzaran, segons la fórmula:
- Nota final assignada = punts preguntes encertades – (punts preguntes errònies/2)
- Les preguntes no contestades ni sumaran ni restaran punts. Per a considerar superada esta fase s’hauran d’obtindre almenys 30 punts.
- De resultar anul·lada alguna pregunta i no haver-se establit preguntes de reserva o ésser estes últimes insuficients, s’ajustaran de manera proporcional els punts per pregunta abans detallats, perquè la puntuació màxima que es puga obtindre continue sent de 60 punts.
- Convocada la realització de la prova, perdran el dret a realitzar-la els qui no es presenten o ho facen una vegada iniciada, fins i tot quan es dega a causes justificades.
- Per a poder realitzar la prova, les persones aspirants hauran d’anar proveïdes de document d’identificació personal, original i en vigor, admetent-se a este efecte únicament DNI, NIE, Passaport o Permís de Conduir (este últim, emés a Espanya) no sent vàlides fotocopies, fins i tot compulsades.
- S’establiran, per a les persones amb diversitat funcional que així ho indiquen en la seua sol·licitud, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves.
- En finalitzar la fase d’oposició, es publicaran en la pàgina web d’FGV els resultats provisionals i s’obrirà un termini de 7 dies naturals, comptats a partir del següent al de publicació, per a presentar reclamacions. Transcorregut el termini es publicaran d’igual forma els resultats definitius.
- Després dels resultats definitius de la fase d’oposició es publicarà per la Direcció d’FGV altre llistat provisional amb les persones que, havent-la superat, poden accedir a la següent fase després de comprovar-se l’acreditació/compliment de requisits, cabent reclamacions i esmenes en un termini de 7 dies naturaels.
- Fase de concurs. Conclosa la fase d’oposició es revisarà la documentació acreditativa dels mèrits que van consignar en la sol·licitud les persones que l’hagen superada i que no hagen quedado excloses del procés per incompliment de requisits, per a assignar els punts que procedisquen. D’establir-se una autobaremació, el resultat d’esta revisió serà el de validar la realitzada o reduir la mateixa.
- La fase de concurs atorgarà fins a 40 punts i en ella es valoraran mèrits referits a experiència (fins a 25 punts) i a formació (fins a 15 punts). En Annex III es detallen els mèrits i el barem a aplicar.
- Els mèrits de formació hauran de posseir-se i/o computaran fins a la data de fi d’admissió d’instàncies de la convocatòria. Els d’experiència computaran fins a la data d’inici de l’admissió d’instàncies.
- Valorats els mèrits, es publicaran en la web d’FGV els resultats provisionals de la fase, admetent-se reclamacions durant un termini de 7 dies naturals comptats des del següent a la publicació. Transcorregut el termini es publicaran en la mateixa forma i lloc els resultats definitius. En este termini no caldrà aportar documentació que implique el considerar mèrits que no van ser consignats en la instància o autobaremats o que, havent-lo sigut, no es van justificar.
- Posteriorment, amb la suma de les puntuacions de les fases a) i b) s’elaborarà i publicarà en la pàgina web d’FGV el llistat final del procés, per orde de puntuació. Durant un termini de 7 dies naturals comptats des del següent a tal publicació s’admetran reclamacions referides a errors de consignació de dades o en la suma de punts de les fases a) i b), publicant-se el llistat definitiu transcorregut el termini indicat i donant-se així per conclòs el procés.
- Les dones que per embaràs de risc o part no puguen completar el procés selectiu, veuran la seua situació condicionada a la posterior superació de la fase o fases no realitzades, però això no caldrà demorar-se de manera que menyscabe el dret de la resta de persones aspirants a una resolució en temps raonable. Idèntica actuació se seguirà en cas de dones víctimes de violència de gènere la seguretat de les quals estiguera compromesa, tal com s’establix en el punt 12.
8.- Criteris de desempat. Una vegada assignades les notes, a l’efecte d’elaboració i publicació de llistats, per a dirimir possibles empats s’aplicaran els següents criteris, per este orde:
- Major puntuació obtinguda en la fase d’oposició
- Major puntuació obtinguda en la fase de concurs per experiència
- Major puntuació obtinguda en la fase de concurs per formació
- Persona amb diversitat. Si l’empat és entre persones en esta mateixa circumstància, en favor de la qual acredite major grau. En persones que pretenguen accedir en el torn lliure general este criteri de desempat s’aplicarà sempre que es faça constar i s’acredite diversitat i grau.
- Si l’empat és entre persones de diferent sexe, en favor de l’infrarepresentat, que en la present convocatòria és el femení.
- Per orde alfabètic. En este sentit, el present procés s’acollirà al que s’establix en la Resolució de 15 de març de 2024, de la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es publica la lletra per a fixar l’orde d’intervenció de les persones aspirants i, si és el cas, dirimir els empats en tots els processos selectius que es convoquen durant l’any 2024 en el conjunt de les administracions públiques.
9.- Habilitació de Seguretat i curs de capacitació de telecomandaments. Perfil competencial Cap d’Equip de Línia Electrificada
9.1.- Habilitació de seguretat per a llocs de taller, de senyalització i de línia electrificada. Sent un requisit (punt 2, c) per a ocupar lloc d’Oficial/a d’Ofici de Taller comptar amb l’habilitació de ‘conducció sense viatgers/maniobres’ i per a ocupar llocs de Cap d’Equip o d’Oficial/a Zelador/a de Línia Electrificada i de Muntador/a d’Instal·lacions Elèctriques i Automatismes comptar amb habilitació de ‘treballs en via’ -tot això segons les previsions del Sistema de Gestió de la Seguretat (SGS) d’FGV-, una vegada finalitzat el procés selectiu i sense formar part d’ell es deuràn superar proves d’aptitud psicofísica (mèdiques i psicològiques, veure Annex IV) i realitzar i aprovar un curs presencial d’assistència obligatòria que serà avaluat a la seua finalització. FGV convocarà oportunament a la realització del curs i de les proves mèdiques i psicològiques, el cost de les quals podrà ser a càrrec de la persona aspirant, cabent també que este procés d’habilitació s’efectue dins de la relació laboral que s’establisca. El resultat de les proves esmentades i de la avaluació del curs serà de ‘aptitud’ o ‘no aptitud’. Si no es concorre a una d’estes proves, si es renuncia a iniciar el curs o s’abandona el mateix, o si s’obté algun resultat de no aptitud, la persona no podrà consolidar plaça fixa ni, si és el cas, ocupar (o continuar ocupant) este tipus de llocs en cas de formar part de Borsa, segons disposa el punt 11.
Del ressenyat en els paràgrafs anteriors quedaran exemptes les persones que tingueren habilitació de seguretat vàlida en vigor, si bé això no els suposarà prioritat per a obtindre plaça fixa per davant dels qui ocupen millor posició.
9.2.- Perfil competencial Cap d’Equip de Línia Electrificada. Per a ocupar este lloc, a més de l’indicat en el punt 9.1 anterior, haurà d’obtindre’s aptitud en les proves psicològiques per a avaluar l’ajust de la persona al perfil competencial (veure annex IV). Un resultat de no aptitud suposarà la impossibilitat d’exercir el lloc.
No hauran de realitzar l’avaluació competencial les persones aspirants que l’hagueren feta amb anterioritat amb un resultat d’aptitud, sempre que no haja transcorregut un període superior a tres anys des d’esta avaluació. En el cas que la persona aspirant haja superat prèviament l’avaluació i estiga desenvolupant o haja desenvolupat el lloc o un lloc amb el mateix perfil competencial en FGV en els últims 3 anys, no existirà esta limitació temporal. Este aspecte serà comprovat per FGV i no suposarà prioritat per a obtindre plaça fixa per davant dels qui ocupen millor posició.
9.3.- Capacitació per a telecomandament. Per a exercir el lloc d’Encarregat/a de Subestacions i Telecomandaments si bé no es preveu actualment habilitació de seguretat, sí que és necessari acreditar l’aptitud que s’obté superant un curs de capacitació específic i d’assistència obligatòria, curs que no forma part del procés selectiu sinó de l’acreditació de requisits. No obtindre esta capacitació suposarà la impossibilitat per a la persona de consolidar plaça fixa i de cobrir llocs temporals en el Telecomandament com integrants de Borsa. Quedaran exemptes de l’obligació de fer este curs les persones que ja l’hagueren superat, però això no els suposarà prioritat per a obtindre plaça fixa per davant dels qui ocupen millor posició.
10.- Assignació, ocupació i consolidació de plaça. Període de prova. Control de validesa de la documentació. Se assignarà a cada persona una única plaça fixa en funció del seu orde, de l’opció i preferència expressadas en la sol·licitud (veure punt 4) i de les places disponibles de les convocades. La plaça assignada serà l’única que es puga consolidar segons s’exposa a continuació i la renúncia a la mateixa suposarà la impossibilitat d’ocupar qualsevol altra plaça fixa en el present procés selectiu.
En tot cas, tant la consolidació de plaça fixa com la subscripció de qualsevol contracte temporal que es realitze al personal de Borsa quedaran condicionades, a més de l’acreditació de requisits, si és el cas, a aspectes com ara la superació del període de prova, la comprovació per FGV d’absència d’irregularitats documentals o qualsevol altra qüestió legal o regulada en les presents Bases que afecte l’ocupació de llocs. En este sentit, FGV es reserva la potestat de requerir en qualsevol moment, fins i tot una vegada conclòs el procés selectiu i realitzada la contractació, originals o fotocòpies compulsades de qualsevol documentació aportada per a acreditar requisits, mèrits o grau de diversitat, podent eliminar a la persona (rescindint la relació laboral si ja s’haguera iniciat) d’observar-se alguna irregularitat o mala fe.
Si algú no poguera ocupar/consolidar plaça fixa per qualsevol d’estes causes o renunciara a la incorporació a esta, quedarà eliminat sense dret a ocupar una altra plaça fixa d’este procés, sent això causa vàlida de finalització de la relació laboral si esta ja s’haguera iniciat. En este cas se seguirà l’orde de llista per a cridar a les següents persones que encara no hagueren consolidat plaça.
Tot l’indicat jugarà igualment per a determinar que una persona de Borsa puga ser exclosa d’esta -o, romanent en Borsa, quedar exclosa de la possibilitat d’ocupar determinats llocs-, finalitzant la seua relació laboral temporal si ja s’haguera iniciat.
En el cas que una persona amb diversitat funcional no poguera exercir adequadament les funcions i tasques genèriques consubstancials al lloc sense que resulte necessari adaptar el mateix, no podrà ocupar-lo i perdrà qualsevol dret a ocupar plaça fixa, recurrint-se a la següent persona del llistat de què es tracte. Quant a la seua permanència en Borsa podrà seguir en el llistat, però no se li oferiran llocs que no puga exercir sense adaptació.
11.- Borses d’Ocupació Temporal. Amb les persones aspirants que superen totes les fases del procés però no obtinguen plaça fixa es conformaran 2 Borses d’Ocupació Temporal amb les quals es cobriran necessitats de tal naturalesa dels llocs del Grup Professional d’Oficials/as en els Blocs Funcionals de: ‘tallers’, ‘comunicacions’, ‘instal·lacions elèctriques i automatismes’ i ‘línia electrificada, subestacions i telecomandaments’, una en la demarcació provincial d’Alacant i una altra en la de València.
Sense menyscap de l’indicat en el punt 10 sobre la possibilitat d’exclusió, serà de plena aplicació a les bosses creades mitjançant este procés la Resolució de 10 d’octubre de 2022, de la Directora Gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, per la qual es donen a conéixer les normes generals de funcionament de les borses d’ocupació temporal d’esta entitat (DOGV Núm. 9451 / 18.10.2022 [2022/9286])
Estes Borses substituiran i anul·laran en el moment en què es constituïsquen i es troben operatives a les que, per als mateixos tipus de lloc i demarcacions, estigueren vigents. Esta substitució de Borses podrà realitzar-se parcialment, segons la disponibilitat de candidats.
En relació amb les previsions del punt 9, cabrà la permanència en Borsa sense tindre l’habilitació o la capacitació, si bé en tal cas a estes persones no se’ls oferiran ocupacions temporals excepte en el cas de llocs que no requerisquen tal habilitació o capacitació per a ser exercits. Sobre la base de les seues necessitats, FGV oferirà a les persones en tal situació, segons el seu orde, la possibilitat d’habilitar-se o capacitar-se, cabent igualment que es realitzen ofertes d’ocupació a persones no habilitades/capacitades i que, en este cas, tals processos es realitzen dins de la relació laboral; una no aptitud o el rebuig a la oferta no suposarà baixa en la Borsa però, excepte en els suposats abans indicats, ja no s’oferiran ocupacions temporals del tipus de lloc de què es tracte i, de realitzar-se el procés dins de la relació laboral, suposarà l’extinció d’esta.
A més de l’exclusió general de rebre ofertes les persones de Borsa no habilitades o capacitades, quan es tracte de cobrir amb estes persones llocs temporals que requerisquen un determinat títol, alguna habilitació o capacitació concretes o algun altre requisit específic, únicament es realitzaran ofertes als qui complisquen tals requisits diferencials.
12.- Protecció de les dones aspirants víctimes de violència. A més del que s’establix en els punts 4 i 7 d’estes bases, las dones víctimes de violència podran acollir-se, si així ho manifesten expressament a una o diverses de les següents mesures:
- Al fet que, encara que la data i hora de les proves siguen les mateixes que per a la resta de les persones aspirants, varie el lloc de realització
- Si la víctima de violència considera necessari evitar que la seua identitat aparega en la publicació de llistats, exercir el dret d’oposició perquè se substituïsca la seua identitat durant el procés selectiu per un codi d’identificació personal. De manera prèvia a l’estimació i aplicació d’este dret, FGV informarà les dones sol·licitants de les conseqüències de la seua aplicació.
La possibilitat de sol·licitar l’adhesió o la renúncia a les mesures avantdites podrà efectuar-se al llarg de tot el procés selectiu.
La condició de víctima haurà d’estar degudament acreditada d’acord amb el regulat en la normativa vigent.
13.- Protecció de dades de caràcter personal. En matèria de protecció de dades de caràcter personal s’estarà en el que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament General de Protecció de Dades) així com en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.