Página 8 - ENTREVIAS 36 VAL OK

Versión de HTML Básico

ENTREVÍAS
36
8
///
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) inver-
tirà en els pròxims dos anys més de 6 milions d’euros
en l’ampliació de la Línia 5 de Metrovalencia perquè ar-
ribe fins a la localitat de Riba-roja. Per a això, ha licitat
per 6.619.777 euros, IVA inclòs, les obres de senyalit-
zació, el sistema de seguretat ATP, energia i comuni-
cacions amb l’objectiu de començar els treballs l’any
que ve i poder posar en servici la dita prolongació a
principis de 2015.
Les obres de prolongació de la línia 5 en el tram Aero-
port-Riba-roja es realitzen aprofitant la plataforma de
l’antiga línia de rodalia de Renfe Valencia-Llíria. D’esta
manera, l’actuació té l’inici en el telescopi de connexió
///
Metrovalencia ha iniciat les obres d’actuacions ur-
gents en els tallers deMachado per valor de 362.276,53,
IVA exclòs, amb un temps de duració dels treballs de
cinc mesos. Les actuacions a realitzar en són tres. La
///
FGV INVERTIRÀ MÉS DE 6 MILIONS D’EUROS
PER A AMPLIAR EL METRO FINS A RIBA-ROJA
///
COMENÇA L’AMPLIACIÓ DELS TALLERS MACHADO
que ha deixat el tram anterior, Manises-Aeroport, ja en
servici, i es manté la secció soterrada en els primers
580 metres, fins a eixir als voltants del nucli urbà de
Manises, i a partir d’ací ix a superfície fins al seu final
en l’estació de Riba-roja I.
El traçat discorre sobre els termes municipals de Ma-
nises i Riba-roja, té una longitud total de 9.467 metres,
dels quals 640 corresponen a secció soterrada, 311
a secció en trinxera (rampa d’eixida a superfície) i els
8.516 metres restants seran en superfície. Este tram
comptarà amb quatre parades: La Cova, La Presa,
Masia de Traver i Riba-roja I.
primera és l’ampliació de la platja de vies amb dos vies
addicionals. Amb això, s’aconseguirà una capacitat per
a una unitat de cinc cotxes en una d’estes i dos unitats
de cinc cotxes en l’altra.
La segona actuació es durà a terme en la via del lla-
vador de trens. Este és fix, i són les unitats les que es
desplacen durant la neteja. Quan les unitats eren de
tres cotxes no plantejava dificultats però amb les actu-
als de quatre i cinc l’espai disponible és insuficient, per
la qual cosa es dota d’una via addicional.
La tercera i última actuació és la connexió amb els col·
lectors de sanejament de la ciutat. En construir-se el
taller no existia sanejament en la zona, però hui en dia sí
que hi ha un col·lector a l’avinguda Germans Machado,
al qual l’Ajuntament de València ha sol·licitat a FGV que
es connecte.