Página 21 - ENTREVIAS 36 VAL OK

Versión de HTML Básico

ENTREVÍAS
36
21
///
Metrovalencia i TRAM Metropolità d’Alacant van
reprendre a l’octubre les visites educatives amb el co-
mençament del curs 2013-14, que es presenten com
un complement del procés de formació dels alumnes
i permeten destacar la importància que té el transport
públic en el desenrotllament sostenible de les grans
ciutats com a alternativa al vehicle privat.
A València, Metroescola complix el quint curs conse-
cutiu, ja que la iniciativa dirigida a alumnes pertanyents
al Cicle de Primària es va posar en marxa per prime-
ra vegada en l’exercici acadèmic 2009-2010 amb un
gran èxit de convocatòria.
L’activitat pot començar en l’estació que trie el grup es-
colar en qüestió o en la seu de FGV, ubicada en Valèn-
cia Sud, depenent de la proximitat del centre educatiu
a la xarxa de metro o tramvia. Una vegada en València
Sud es du a terme una presentació de FGV en la sala
d’actes i s’explica què és FGV i què fa FGV, la xarxa de
Metrovalencia, com funciona, el tipus d’estacions i les
parades que té, els trens i el tramvies de què disposa i
la importància d’un transport públic sostenible.
Posteriorment, es fa una visita al lloc de comanda-
ment, es munten en una unitat de metro i, per a finalit-
///
METROVALENCIA I TRAM REPRENEN
LES VISITES EDUCATIVES
///
L’INICI DEL NOU CURS ESCOLAR
OMPLI LES INSTAL·LACIONS DE
FGV D’ALUMNES DE PRIMÀRIA QUE
CONEIXEN ELS AVANTATGES DEL
TRANSPORT PÚBLIC DAVANT DEL
PRIVAT
///
zar, els escolars es desplacen fins als tallers situats en
les instal·lacions de València Sud.
A Alacant, la campanya “Tots al TRAM” permet als
escolars, acompanyats per professors, conéixer els
tallers del TRAM situats al Campello. En estes instal·la-
cions, els xicotets realitzen un recorregut per la nau on
es fa el manteniment, la reparacions, la posada a punt,
la neteja o la pintura de les unitats.