Página 15 - ENTREVIAS 36 VAL OK

Versión de HTML Básico

ENTREVÍAS
36
15
TRAMVIA SÈRIE 3800
Tipus de vehicle
Tramvia unidireccional
biarticulat
Tensió
750 V
Potència
432 kW
Presa de corrent
Pantògraf
Motors
4 asincrons trifàsics
de 108 kW
Velocitat màxima
65 km/h
Longitud
23,78 metres
Capacitat
201 passatgers
Nombre d'unitats del
parc
25
///
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha
licitat el manteniment integral del material mòbil de les
unitats de les línies 1, 2, 3 i 4 del TRAM Metropolità
d’Alacant, per un valor inicial d’1.777.200 euros, IVA
no inclòs, anuals.
Amb una duració de dos anys i la possibilitat de pròr-
roga de dos exercicis més, el futur contracte té com a
objectiu l’adequada conservació de les unitats de ma-
terial mòbil elèctric, definit com a manteniment integral.
És a dir, a més dels trens i tramvies en si, també s’in-
clou l’atenció necessària dels equips embarcats, així
///
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha
iniciat el procés de renovació de distints elements me-
cànics i la instal·lació de sistemes d’informació al viat-
ger i de videovigilància en les 25 unitats de tramvia sè-
rie 3800 de Metrovalencia, actuació que es completarà
en 2014. Els dits tramvies són de l’empresa Siemens
i són les primeres unitats que van circular en 1994 per
València quan es va reintroduir este sistema de trans-
port a Espanya.
Per tant, estan a punt d’arribar als vint anys de servi-
ci i, una vegada superada la seua vida mitjana, es fa
preceptiva una gran revisió i intervenció dels principals
elements mecànics per al seu perfecte funcionament.
Aprofitant les actuacions a realitzar, també s’incorpo-
raran els elements anteriorment esmentats d’atenció al
client i seguretat.
///
FGV INICIA LA RENOVACIÓ DELS
PRIMERS TRAMVIES DE METROVALENCIA
///
ELS VEHICLES SIEMENS VAN
COMENÇAR A CIRCULAR EN 1994
QUAN ES VA REINTRODUIR EL SISTEMA
TRAMVIARI A ESPANYA
///
La part tècnica es concretarà en l’adquisició de roda-
ments dels bogis, la intervenció en reductors, la millora
i reparació dels equips de fre i la millora i reparació dels
enganxalls automàtics.
Per la seua banda, el nou sistema d’informació comp-
tarà amb altaveus i intercomunicadors, i s’adaptarà a
les possibilitats d’espai i alimentació existents en l’in-
terior dels tramvies. Al realitzar-se estes substitucions,
a l’equip actual se li incorporarà un sistema addicional
de videovigilància que ha resultat molt eficaç en la res-
ta del parc mòbil de FGV.
///
LICITAT EL MANTENIMENT DE TRAMVIES
I TREN TRAM D’ALACANT
com els equips, l’utillatge, els sistemes informàtics i les
ferramentes a utilitzar en els treballs.
Les unitats a què afecta la licitació són 9 trens TRAM
de tres cotxes de Vossloh, de la sèrie 4100, de 37,01
metres de longitud i amb capacitat per a 315 passat-
gers de la línia 1, i 21 tramvies de cinc cotxes de Bom-
bardier, de la sèrie 4200, de 32,37 metres de longitud
i amb capacitat per a 277 viatgers de les línies 2, 3 i 4
del TRAM. Els treballs de manteniment d’estes unitats
es fan en els tallers de FGV al Campello.