Trenta anys en moviment FGV

1998. El 16 de setembre del 1998, amb la presència dels Reis d’Espanya, s’inaugura en la nova estació de Colón l’arribada de la Línia 3 de Metrovalencia al centre de la ciutat amb l’estació de Xàtiva. El que fins eixe moment era un servei de rodalies amb penetració suburbana que travessava la ciutat, es transforma amb una xarxa autèntica de metro, amb enllaç directe amb ciutats i pobles importants de l’àrea d’influència de la ciutat de València.

La prolongació de la Línia 3 va connectar l’estació d’Alameda fins a la de l’Avinguda del Cid, i va permetre posar en servei el tram entre Colón i Jesús. Això va ser una fita clau quant a l’evolució de Metrovalencia i en el desenvolupament del transport públic de València i l’àrea metropolitana.

Els dos nous trams que van prolongar la Línia 3 recorren diverses zones de gran afluència urbana. El seu funcionament va permetre l’articulació de les diferents línies de metro i tramvia, juntament amb la connexió d’aquestes amb l’estació central de RENFE a València. Posar en servei estos trams que prolongaven la línia, va afavorir un increment espectacular de viatgers i viatgeres en el conjunt de la xarxa pública.

Coincidint amb l’obertura d’estos trams de la Línia 3, les Línies 1 i 2 del metro van passar a operar com un sol itinerari –la Línia 1- , que es bifurca des de l’estació d’Empalme en direcció a Bétera o Llíria.

El maig es va completar la Línia 3 amb la prolongació fins a Mislata-Almassil, que li aporta a esta ciutat una alternativa còmoda i eficaç de connexió amb el centre de València. Aquest últim tram de la Línia 3 té més de 2 kilòmetres de recorregut, amb tres estacions (Nou d’Octubre, Mislata i la pròpia Mislata-Almassil).

Creació de la marca Metrovalencia

Des del 1998 la imatge corporativa de FGV, creada un any abans pel dissenyador Paco Bascuñán, és complementada per la marca comercial Metrovalencia, amb un nou logotip, obra del mateix Bascuñán juntament amb Pepe Gimeno.