Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM, RSC.

  • Amb esta iniciativa s’alerta del perill que suposa utilitzar dispositius mòbils o cometre imprudències en els punts de pas de la red
  • FGV també ha realitzat un estudi de passos a nivell per a millorar les seues condicions d’accessibilitat i segureta

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en col•laboració amb la Conselleria de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, que dirigix María José Salvador, ha llançat la campanya “El Mòbil, quan toca” per a conscienciar sobre la necessitat de prestar atenció i evitar accidents en els passos a nivell i passos entre andanes de les línies de Metrovalencia i del TRAM d’Alacant.

La campanya està dirigida tant per als conductors com per a vianants, amb la finalitat de reduir la sinistralitat en estos punts de la xarxa. Entre les causes d’este tipus d’accidents, es fa especial insistència en les provocades per l’ús de dispositius mòbils i que solen tindre com a protagonistes als més jóvens.

Des de 2015 fins a l’actualitat s’ha produït 13 enrotllaments a vianants en les línies de FGV a València i Alacant. En cinc d’eixes ocasions, s’ha observat que l’ús del telèfon mòbil, d’una manera o d’una altra, ha provocat estos accidents, amb el resultat de tres ferits i dos morts.

Per a l’elaboració de la campanya, que desenrotlla cartelleria i un breu però aclaridor audiovisual, s’han seleccionat imatges reals, gravades en diferents passos i interseccions de València i Alacant, en les que s’arrepleguen diferents imprudències comeses per vianants i conductors.

Segons ha explicat el director gerent de FGV, Angel García de la Bandera, “la intenció de l’empresa amb esta campanya és alertar de la necessitat d’evitar estes imprudències que en la majoria de casos es poden evitar i fer una crida perquè entre tots aconseguim que no es produïsquen este tipus d’accidents”.

S’ha iniciat el desplegament de cartells en estacions de Metrovalencia i Tram d’Alacant, així com el llançament del vídeo a través de les xarxes socials. FGV ha enviat este audiovisual a les universitats i ajuntaments valencians amb accés a les línies d’este transport públic, perquè col•laboren en la campanya de sensibilització amb l’objectiu de mitigar la sinistralitat deguda a les imprudències en l’ús de tecnologies d’informació i entreteniment.

Junt amb esta campanya, el director gerent de FGV ha explicat que “l’empresa ha conclòs l’Estudi d’Avaluació de Riscos dels Passos a Nivell i entre Andanes de la xarxa de Metrovalencia i està ultimant el de la xarxa del TRAM d’Alacant per a determinar l’estat en què es troben els diferents punts de pas d’estes explotacions”.

En concret, s’han analitzat 141 interseccions ferroviàries entre passos a nivell i passos entre andanes distribuïts en 33 municipis de València, i 22 passos a nivell amb semibarreras, 60 passos i124 passos peatonals a Alacant.