Obras nuevo nuevo apeadero Benidorm-Intermodal del TRAM d’Alacant

Publicat
Arxivat com Notícies, Notícies TRAM.

  • El projecte contempla també l’electrificació des d’esta nova parada a l’estació de Benidorm
  • L’actuació suposa una inversió de 3,2 milions d’euros i compta amb el suport econòmic dels Fons Feder

La Conselleria d’Habitatge Obres Públiques i Vertebració del Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha iniciat les obres de la nova parada Benidorm-Intermodal del TRAM d’Alacant. El projecte també contempla l’electrificació del tram de 1,4 quilòmetres que unix este nou baixador amb l’estació de Benidorm i suposa l’inici de la futura electrificació de la línia 9 (Benidorm – Dénia).

El pressupost d’adjudicació, com arreplega hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), ascendix a 3,2 milions d’euros, amb un termini d’execució de quatre mesos.

El projecte, igual que les obres previstes en la Línia 10 de Metrovalencia, ha sigut cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, que aporta el 50% del projecte.

Estes obres formen part de les actuacions de millora i modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant que unix Benidorm i Dénia, impulsades per la Conselleria que dirigix María José Salvador amb una inversió que supera els 120 milions d’euros.

Les obres que ara comencen permetran que el pròxim estiu els usuaris del TRAM d’Alacant compten amb una nova parada junt amb l’estació d’Autobusos de Benidorm, afavorint les opcions d’intermodalitat dels molts viatgers que utilitzen estos mitjans de transport per als seus desplaçaments. També donarà servei al col·legi públic Els Tolls.

Actuacions previstes

El nou baixador Benidorm-Intermodal comptarà amb andanes paral·leles de 75 metres de longitud cada un i accés de vianants (i carril bici) als mateixos, equipament de la parada, incloent-hi instal·lacions de senyalització, instal·lacions en baixa tensió i d’informació al viatger (interfonia, megafonia i taquillatge), així com l’enjardinament de la zona adjacent a l’andana.

El sistema d’electrificació previst en el projecte constructiu està compost per línia aèria de contacte de les mateixes característiques que l’existent en Línia 1. Es tracta d’un sistema de catenària ferroviària convencional, formada per fil sustentador i de contacte, amb tots els elements de sustentació necessaris i que funcionarà a una tensió de 750V en corrent continu.

L’actuació també inclou l’equipament de la via amb el sistema de senyalització ATP ZSI 127, que està implantat en tota la Línia 1 de FGV a Alacant i garantix la circulació segura de combois.

Els treballs previstos no comporten la supressió parcial del servei actual del TRAM d’Alacant, que continuarà amb les seues circulacions habituals en este tram. Al mateix temps, s’efectuaran fora de l’horari comercial i en horari nocturn les actuacions que impedisquen o dificulten la circulació, com ara les que afecten la via, a la catenària i a la senyalització, o que puguen produir una reducció en la seguretat de l’explotació.

L’obertura del nou baixador suposarà, una vegada finalitzades les obres, el tancament de l’actual parada de Disc Benidorm, que es troba en una zona on s’ubiquen algunes discoteques que ocasionalment aporten viatgers.