Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias TRAM.

  • L’empresa pública va adjudicar per 43,3 milions d’euros la compra a la companyia situada a Albuixec
  • Els vehicles substituiran als actuals i comptaran amb tracció elèctrica-dièsel i una accessibilitat de pis baix

El director-gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Juan Andrés Sánchez, i el president de Stadler Rail València, Iñigo Parra, han signat el contracte d’adjudicació per a l’adquisició per part de l’empresa pública de sis trens duals (elèctric i diésel) per a cobrir el servei de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant.

FGV va adjudicar a la companyia situada a Albuixec per un import de 43.320.000 euros el contracte de fabricació dels sis nous trens de propulsió dual dièsel i elèctrica que substituiran als actuals vehicles que circulen per l’L9 i que fa més de 50 anys estan en explotació, encara que han sigut renovades, a causa que van ser heretades de Feve en crear-se FGV.

La incorporació d’aquests nous vehicles, prevista a partir de 2019, forma part del procés de modernització d’aquesta línia que promou la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigeix María José Salvador, i que compta amb un pressupost conjunt que supera els 120 milions d’euros i que permetrà equiparar aquesta línia amb la resta de l’explotació del TRAM d’Alacant.

Les noves unitats comptaran amb un disseny i unes característiques tècniques actualitzades d’acord amb la normativa existent i compatibles amb la utilització de sistemes de seguretat, control i comunicacions d’última tecnologia. Amb els nous trens es garanteix una major fiabilitat i seguretat, a més del confort, l’accessibilitat o la informació al client, conforme als estàndards que FGV presta en la resta de les seues línies.

La tracció dual possibilita la circulació dels trens, tant en la part que està electrificada, Alacant-Benidorm (Línia 1), com la que no ho està, Benidorm-Dénia (Línia 9), amb l’avantatge que, si en el futur s’electrificara tota la línia, aquest nou material mòbil seguiria sent efectiu.

El nou material, per les seues característiques tècniques, permet circular en manera tramviària, la qual cosa possibilita tramviaritzar trams molt sensibles de la Línia 9, com per exemple l’anunciada entrada a Dénia. Amb la manera tramviària creixen les possibilitats d’integració de les infraestructures de FGV en entorns urbans, permeabilitzant la mobilitat de vianants i vehicles amb la plataforma tramviària.

Amb la incorporació d’aquestes unitats, FGV té previst adaptar les andanes al nou material, equiparant-los a la resta de les línies i preveient el període de convivència de trens de pis alt i de pis baix.