Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

·         Per al director gerent de l’empresa pública “no es pot utilitzar els usuaris del transport púbic mentres s’estan negociant les mateixes qüestions en el Conveni Col·lectiu”
·         Sánchez Jordà ha demanat als sindicats “responsabilitat” i que plantegen propostes de manera comuna, unitària i per escrit”

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Juan Andrés Sánchez Jordà, ha anunciat que la direcció de l’empresa pública ha decidit suspendre la negociació del XIII Conveni Col·lectiu fins que no siguen desconvocades les diverses vagues plantejades pels sindicats que estan “perjudicant els usuaris que volen usar el nostre transport públic”.

Segons ha explicat Sánchez Jordà “la situació que han generat els sindicats és insostenible perquè mentres s’està negociant el Conveni Col·lectiu es mantenen cinc vagues i s’han anunciat quatre comissions de conflicte per part dels diferents sindicats sobre les mateixes qüestions que s’estan tractant en la negociació del conveni”.

“Pràcticament tots els motius dels diferents conflictes estan previstos en les propostes de conveni presentades, per la qual cosa no s’entén que estes qüestions que s’estan negociant es convertisquen en motiu de vagues, no té sentit”, ha indicat.

Per al director gerent de FGV “no es poden utilitzar els usuaris del transport públic mentres s’està negociant el Conveni Col·lectiu” i ha lamentat la “intransigència que han demostrat els sindicats perquè a pesar d’haver arribat a acords en la majoria dels punts plantejats en les vagues, no les desconvoquen”. Per això, ha demanat que “desconvoquen les aturades i se senten a negociar dins del procés normal del Conveni Col·lectiu”.

“S’ha demostrat que podem arribar a acords”

 

És més, en la seua compareixença Sánchez Jordà ha recordat que “tant la direcció de l’empresa com els sindicats han sigut capaços d’entendre’s, com es va demostrar amb l’acord aconseguit respecte al XII Conveni Col·lectiu, firmat en 2016, i que va suposar posar fi a cinc anys sense conveni i normalitzar les relacions empresa-sindicats després de les tensions provocades per l’aplicació de l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) de 2012”.
“El conveni encara vigent ha permés que els treballadors de FGV disfruten d’unes condicions laborals molt per damunt de la mitjana d’explotacions ferroviàries i tramviàries espanyoles”, ha destacat el director gerent.

Sánchez Jordà ha explicat que “l’empresa compta amb una àmplia representació sindical a València (UGT, SIF, CC OO, SCF, SF-IV, CGT) i Alacant (UGT, CC OO, SEMAF, SIF, SF-IV), que propícia falta d’enteniment i diferents punts de vista davant de les qüestions a negociar”. De fet, ha demanat als sindicats que “se senten a parlar entre ells per a plantejar propostes de manera comuna, unitària i per escrit”.

Per al màxim responsable de FGV, junt amb les qüestions que plantegen els sindicats en els diferents processos de negociació hi ha altres factors en esta situació com són el contingut de la futura de Llei de Seguretat Ferroviària i l’aplicació d’un temps de descans mínim de 10 hores entre jornada. Unes mesures que, segons ha recordat, “són fonamentals perquè el que està en joc és la seguretat del nostre transport públic”.

Millores en el servei de transport públic

 

Sánchez Jordà ha explicat que “durant estos dos anys s’ha millorat el clima laboral de l’empresa, amb la firma en 2016 del XII Conveni Col·lectiu i s’ha millorat el servei que s’oferix. Gràcies a l’aposta del govern valencià pel transport públic, que ha decidit congelar els preus dos anys seguits, s’ha aconseguit augmentar el nombre de viatgers en dos milions d’usuaris nous i la valoració dels mateixos sobre el servei que es presta”.